Cool Fresh

Cool Fresh International is een internationale speler op het gebied van groente en fruit. Zij zijn experts in innovatie, en gebruiken hun flexibele instelling om waarde toe te voegen aan de keten. Het uitvoeren van uitdagende en complexe taken is ons op het lijf geschreven! Zij werken nauw samen met producenten overal ter wereld. Onze klanten zijn voornamelijk supermarktketens, levensmiddelenbedrijven en de toeleveringsketen voor e-commerce. We gebruiken onze transparante samenwerkingsstijl en focus op duurzaamheid om een concurrentievoordeel aan onze klanten en leveranciers te bieden.

Onze producten komen van heinde en verre. Of het nu uit Spanje of Namibië, Duitsland of Turkije, Nederland of Panama is: we gebruiken onze kennis om de lokale productie aan te vullen met ‘off-season’ producten van verschillende overzeese origine. Van de meest verse veldgewassen uit Duitsland, tot de meest lekkere en mooie perziken uit Spanje, en de zeer grote verscheidenheid aan Nederlandse kasgewassen tot druiven, citrus, ananas en avocado uit Latijns-Amerika: Cool Fresh verhandelt elk jaar 10 miljoen dozen verse producten en weet precies hoe het beste te leveren dat Europa, en zelfs de wereld, te bieden heeft!

Onze focus is heel specifiek: wij leveren producten van topkwaliteit aan onze klanten, en gebruiken maatwerk om versheid en efficiency te garanderen. Gemengde ladingen, speciale verpakkingen en verschillende etikettering, alsook de meest ingewikkelde douaneformaliteiten – complexiteit is een uitdaging die ons goed past! Ons transparante commerciële ERP-systeem garandeert een snelle en efficiënte supply chain. Logistiekbeheer, inclusief douaneformaliteiten worden allemaal in eigen beheer afgehandeld.

We zijn zeer trots op onze certificering als MVO-onderneming. Wij hanteren een praktische benadering om duurzame oplossingen te creëren voor sociale en ecologische uitdagingen. Ons leiderschapsproject voor maatschappelijke ontwikkeling ‘Stars in their Eyes’ is een pionier op dit gebied. Maar we gaan nog verder. Door samenwerkingsverbanden te creëren met liefdadigheidsorganisaties zoals Little Libraries, Balls-n-Books en de Yets Foundation laten wij zien dat delen altijd leidt tot vermenigvuldigen.

Wij zijn gepokt en gemazeld op het gebied van merkontwikkeling. Ons iconische merken zoals Freedom Fruit, BonSweet, BonDivina en BonAjo spelen een belangrijk rol in de marketingstrategie van Cool Fresh International.

En ‘last but not least’: wij hebben uitgebreide ervaring in het werken met en begeleiding van studenten van WO/HBO/MBO instellingen. The future is young!

Markt Match zorgt voor exposure en creatieve impuls binnen de foodsector

Volgens Johan in ‘t Veld en Nic Jooste is het doel van Markt Match meer exposure van de foodsector, jongeren kennis laten maken met de sector en carrièrekansen laten zien. ‘Twee jaar geleden kregen we nog veel sollicitaties binnen. Vandaag de dag zijn er zoveel bedrijven om voor te werken, dat wij merken dat er bijna niet meer gesolliciteerd wordt. Samen met scholen doen we veel projecten om creatieve ideeën op te halen en studenten te enthousiasmeren. Al onze studenten hebben een aantal jaren bij Cool Fresh gewerkt. Nu is het belangrijk om deze nieuwe generatie ook te behouden’, aldus Jooste.

Nic Jooste over zijn verwachtingen van Markt Match: ‘Ik zou het gaaf vinden als er minimaal één concept uitkomt, dat we over een jaar kunnen introduceren in de markt. Ik geloof dat dit haalbaar is, want we hebben laatst een project afgerond met studenten van Fontys en dat concept staat voor 80%.’
Johan vult aan: ‘Ik ben ervan overtuigd dat dit gebeurt en de groente- en fruitsector zal ernaar luisteren. Onze business is zo traditioneel, dat de ideeën uiteindelijk verrassend zullen zijn. Wij willen met Markt Match echt samenwerken met andere bedrijven voor het collectieve belang. We hopen dat de conclusie is dat we eigenlijk nog meer moeten samenwerken in plaats van elkaar beconcurreren.’

Lees hier het hele interview met Cool Fresh
Meer weten? www.coolfresh.nl